آموزش ماساژ کف پا و تجربیات من

 

ماساژ :

ماساژ هنر شفا بخش باستانی است که بر روی دستگاه های بدن فواید بسزایی داشته و موجب آرامش و تسکین دردهای عصبی و گرفتگی های عضلانی می گردد و با تشدید جریان خون فشار وارد بر رگ ها و سیاه رگ ها را کم کرده و از ناراحتی های قلبی می کاهد

ماساژ درمانی چیست؟

ماساژ درمانی عبارتست ازدست ورزی به روی بافت های نرم بدن، ماساژ درمانی به رهایی از استرس و فشار عضلانی و درد ناشی از صدمات و سرعت بهبود ناراحتی های حاد و مزمن کمک می کند. امروزه میلیون ها نفر در سراسر جهان از ماساژ درمانی به عنوان یک روش مراقبت بهداشتی استفاده می کنند.

معمولاً انواع ماساژورها با یک مکانیسم مشابه به روی بدن اثر می گذارند. زمانیکه ماهیچه ها بیش از حد فعالیت دارند، تجمع مواد زاید از جمله اسید لاکتیک می تواند باعث درد وگرفتگی و حتی اسپاسم عضلانی شود، ماساژ سبب می شود که گردش خون و جریان لنفاوی بهبود یابد و مواد غذایی و اکسیژن تازه به بافت های مزبور رسیده و به خروج مواد سمی از بدن کمک می کنند.

 ماساژ کف پا

ماساژ کف پا یکی از انواع ماساژ است. ماساژ یکی از سریع ‌ترین و راحت‌ترین راه‌ها برای رهایی از درد است. افراد در زمان‌های مختلف دست به این کار می‌زنند. اگر دقت کرده باشید، گاهی وقت‌ها که در بخشی از بدن احساس درد و ناراحتی می‌کنیم، ناخودآگاه آن نقطه را ماساژ می‌دهیم یا زمانی که سردرد داریم، شروع به ماساژ شقیقه و پیشانی خود می‌کنیم.  ماساژ، واکنشی طبیعی و غریزی به وجود درد یا عارضه‌ در بدن است که گهگاه به آن رو می‌آوریم.

با این که افراد تصور می‌کنند برای انجام ماساژ درمانی، حتماً باید هزینه زیادی را بپردازند، باید گفت که هرکس می‌تواند ماساژ درمانی را بدون تقبل هیچ هزینه‌ای روی خود انجام دهد. بسیاری از افرادی که می‌گویند به هیچ وجه دست زدن به پاهایشان را دوست ندارند از یک ماساژ محکم و ریتمیک پا لذت می‌برند.

  آموزش ماساژ کف پا:

-برای انجام ماساژ پاها، روی یک صندلی کوتاه بنشینید و تمام قسمت های کف پا، رویه پا، پاشنه پا و انگشتان پا را به آرامی ماساژ دهید.

 

-برای ماساژ پا یک دست خود را روی پا و دیگری را زیر کف پا قرار دهید و به آرامی‌ از انگشتان پا به سمت قوزک ماساژ دهید و این حرکت را به سمت انگشتان ادامه داده و تکرار کنید.

 

-پا را با یک دست نگه داشته و با دست دیگر انگشتان هر پا را محکم فشار داده و به آرامی ‌بکشید.

-با انگشت شست از قسمت بالایی کف پا، به صورت خطی فشار محکم به مرکز کف پا وارد کنید و در قوس و برآمدگی پا، فشاری چرخشی اعمال کنید. این حرکت را در 2 کف پا انجام دهید.

-یک پا را نگه داشته و به پای دیگر آرام مشت بزنید و با حرکات انگشتان دست در سراسر کف پا حرکات چرخشی انجام دهید.

-از قوزک پا تا ناحیه ران را با دستان خود ماساژ داده و آن را 5 بار تکرار کنید.

-زانو را با فشار چرخشی انگشتان در ناحیه کاسه زانو ماساژ دهید. ماساژ پا پس از یک ایستادن طولانی می‌تواند عضلات پا را آرام کرده و به حالت اول بازگرداند. ماساژ منظم ران، سیستم لنفاوی را تحریک کرده و ظاهر ران‌ها را بهبود می‌بخشد.

علاوه بر ایجاد آرامش و رفع تنش، متخصصین رفلکش زون تراپی می توانند با استفاده از تحریک نقاط خاصی در کف پا به درمان برخی از بیماری ها بپردازند

 

طبق تصویر بالا هر قسمت از کف دست و پا مخصوص ماساژ یک عضو میباشد

حال با توجه به شکل بالا میتوان قسمت های مورد نظر را با حرکات ریتمیک و منظم جریان خون را به عضو مورد نظر هدایت کرد

اول شکر ایزد

که اینگونه به تمامی مسائل آدمی توجه خاص نهاده و هر روز قدرتش را شیرین تر نشان میدهد

خدایا مرا انرژی ده تا به همراه نیروی اعجاز انگیز تو دست هایی شفا بخش داشته باشم

و ایمان دارم بر خدایی که قدرت بی انتها و محبتی سرشار دارد و بی دریغ عشق می ورزد

چند نکته در مورد ماساژ کاملا تجربیه :

1- ابتدا به انرژی خدا و بعد به انرژی دست خود ایمان داشته باشید و مطوئن باشید همه این انرژی را دارند مثلا زمان درد دندان یا زانو ناخود آگاه دستتان را روی عضو دردناک گذاشته و اگر دقت کنید آرامش آن را احساس میکنید

2 - در ماساژ های عمقی که فشار بیشتر ومحکم تر ماساژداده می شود بعد از ماساژ آب میل کنیدو اضافه کنم چون ماساژ عمقی معمولا برای گرفتگی عضلات و گرفتگی رگ های خونی مناسب تر است ماساژگیرنده کمی احساس درد و ناراحتی میکند که کاملا طبیعی بوده و توصیه میل آب جهت دفع سموم بیشتر بدن می باشد

3 - در مورد ماساژ پا که معمولا به دلیل آویزان بودن زیاد جریان خون کند تر میشود در ناحیه انتهایی ساقه پا احساس خستگی ایجاد میشود در ناحیه پشت پا بالای پاشنه پا دریه های قلبی وجود دارد که مثال پمپ عمل کرده و اگر کارش زیاد شود احساس خستگی در یایان روز بیشتر استبرای رفع آن سعی کنید هر ند ساعت یک بار یک پا را روی پای دیگر انداخته و ماساژ دهید اگر باتمرکز باشد بهتر است

4 - در مورد ماساژ گردن که مشکل اکثریت مردم شده که بیشتر دلیل عصبی دارد که هنگام فشار استرس مواد سمی و زائد خونی از جمله اسیدلاکتیک و... باعث باریک شدن رگ های خونی و عصبی میشود و موجب رفتار های خشن و اعمال پرخاشگری میشود و گاهی مشکلات افسردگی یا روانی و ....

برای رفع این مشکل بزرگ از یه عمل ساده شروع کنید در محل کار یا هر موقعیت خود دست خود را روی گردنتان قرار دهید چشم هایتان راببندید تمرکز کنید به صدای نبض خود و به انتقال انرژی ار دستتان به رگ های خونی و در فاصله هایی از روز تکرار کنید حتی پشت چراغ قرمز به بدنتان انرژی دهید

زمان عصبانیت آب میل کنید که جریان خونتان رقیق شود که تولید مواد سمی و اسید های موختاف موجب مسدود کردن رگ ها نشود و دلیل وضو گرفتن این است چرا که وضو سرشار از انرژی است

5- در مورد ماساژ های دیگر اعضا مثل ماساژ سینه ، ماساژ زیر زانو ، زیر بغل  زیرگلو محل لوزه ها که غدد فراوان وجود دارد سعی کنید با آرامش بیشتر ماساژ دهید وتکرار بیشتر اگر قسمتی برآمده غیر طبیعی زیر دست احساس کردید به پزشک مربوطه مراجعه کنید

در آخر حرف اول وآخرم اینست

که لازم نیست برای ماساژ لذت بخش به تایلند سفر کنید

به انرژی دست خود ایمان بیاورید به انرژی دست کودکان به انرژی دست افراد بخشنده

خدای مهربون قدرت زیبایش را در بندگانش مساوی تقسیم کرده باور کنید تا ببینید

و حرف آخر

هرگز فکر نکنید انرژی دستتان روزی به پایان می رسد فقط اگر دوست دارید بیشتر جذب کنید این انرژی را بعد از انجام اعمال خداپسندانه در حد ایمان خود با دست هایتان

در حالت سجده کف دست هایتان را روی زمین قرار دهید وپیشانی روی زمین از هسته زمین انرژی دریافت کنید

امتحان کنید

منو از نتیجه بی خبر نزارید

تا بعد به خدای مهربون می سپارمتان

دست هایتان پر انرژی باد

 


 

/ 1 نظر / 20 بازدید